Ron van Zeeland

Schrijft over LHBT/hiv/Cambodja/poes Lola & andere zaken

Ron van Zeeland

Schrijft over LHBT/hiv/Cambodja/poes Lola & andere zaken

  • ZKV
  • Poes Lola
  • Over mij
    • Contact
  • In de media
    • Media 1987-1989
    • Media 1990
    • Media 1991
    • Media 1992-1993
    • Media 1994-1996
    • Media 1997-1998
    • Media 1999
    • Media 2000-2002
    • Media 2003-2006
    • Media 2007
    • Media 2008
    • Media 2009
    • Media 2010
    • Media 2011
    • Media 2012
    • Media 2013 – 2015
    • Media 2016-2017
    • Media 2018 – 2022
  • Dossiers
    • De affaire Delfshaven – homo weggepest.
    • Cambodja – politieke ontwikkelingen
    • Hiv & AIN/anuskanker
    • Hiv & osteoporose en -necrose
    • Hiv-genezing
BrabantPolitiek

SP-initiatief Militaire Luchtvaart

Gepubliceerd op 19 september 20099 januari 20222 reacties1minuten leestijd228 x bekeken

Deel

0


Gisterenavond bij Boerke Mutsaers in Tilburg kwamen SP-ers (+ iemand van Heliecopterview) bijeen om te praten over onze activiteiten rond de militaire luchtvaart’. Het wordt eindelijk concreet.

Burgerinitiatief Militaire Luchtvaart

Het blijkt toch wat lastig om alle Brabantse burgerinitiatieven tegen de overlast van militaire luchtvaart bij elkaar te krijgen én te houden. We hebben nu afgesproken dat we gaan schaven aan een pamflet met een aantal redelijke eisen die we aan de militaire luchtvaart in Noord-Brabant gaan stellen.

Bij het gesprek waren Paulus Janssen (SP-Tweede Kamerlid) en fractiemedewerker Patrick van Lunteren aanwezig. Dat was een goeie zet, nu konden onze wensen en eisen overlegd worden met de landelijke SP-lijn. En soms moest het realiteitsgehalte wat worden bijgesteld.

Paulus Jansen
Paulus Jansen

Wat ook goed was, dat Paulus als doorgewinterde SP-er het klappen van de zweep goed kent als het om actievoeren gaat. Voor het Tweede Kamerdebat hebben we ook nog wat nuttigs kunnen betekenen voor onze fractie dáár. Bijvoorbeeeld het aantal  vliegbewegingen van de AWACS in Noord-Brabant (iets wat officieel niet bestaat, omdat er zelden of nooit een echte landing plaatsvindt).

Conclusie: binnen afzienbare tijd komt ons eisenpakket in de vorm van een pamflet uit en dan kan de actie beginnen. Ik kan alvats verklappen dat Gilze-Rijen één van de speerpunten wordt omdat de overlast voor de omwonenden daar het meest serieus is.

AWACSBernard GerardBOWburger luchtvaartChinookDeurneEindhovenEindhoven AirportF16Gilze-RijenGilze-RijzenhelicoptersJSFkerosinekerosinetaxluchtmachtmilitaire luchtvaartNatura 2000prijsvechtersSeppeSPstraaljagersTilburgtoerismeVolkelvrachtvliegtuigenVredepeelWelschapWoensdrechtzakelijk verkeer

vorige

Laatste keer Lien Lavrijsen

volgende

Engelen in de stad

Reageren? Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 Commentaires
  • wil schurman opperman
    22 september 2009

    Goed werk wat jullie doen en ben benieuwd naar het pamflet. Wat mijzelf steeds weer opvalt bij mijn verwijzing naar Helicopterview is: ,dat een groot aantal mensen nog in de eforie van het verleden leeft, met name de vrede na W.O. II.
    Voorbeelden van wat ik te horen krijg:

    Vliegtuiglawaai betekent voor mij Vrede, ik was wat blij met het lawaai bij de komst van de Engelse Lancasters toendertijd (1945);
    Ook hun knderen hebben dit standpunt overgenomen, zelfs kleinkinderen bemerkte ik.

    Het vliegveld heeft veel economische voortgang gebracht, anders was het winkelcentrum in Rijen er niet gekomen

    Als je wat tegen het vliegveld hebt, moet je hier niet komen wonen, in Rijen, echte Rijenaars klagen niet…(met andere woorden Go Home)

    Zo zou ik nog wel een tijdje door kunnen gaan. Heel veel mensen hebben er geen van idee dat de immigratie vanaf 1970 naar Brabant te maken heeft gehad met het feit, dat de Randstad overvol raakte, bedrijven zich hier voorts vestigen en daarmee voornamelijk de economische ontwikkeling gediend was en is.

    De vliegbasis is een tijd gesloten geweest, juist om die reden vestigde men zich in Rijen en omgeving, niet wetend dat deze weer in gebruik zou worden genomen op een wijze als die nu het geval is.

    Men ziet nog steeds over het hoofd dat we in feite in oorlog zijn (Irak)en Afghanistan binnen ghevallen zijn. Als de Arabische wereld zou willen en haar steun zou verlenen aan Irak of Afghanistan (of Pakistan bijvoorbeeld)zou de Ämerikaanse basis”hier een goed doelwit zijn om te bombarderen.'”DIT GEVAAR ZIET MEN GEMAKSHALVE OVER HET HOOFD.

    Op Bijbelse gronden steunt de voornamelijk Christelijke regering de “‘STRIJD TEGEN HET MIDDEN OOSTEN”

    Rijenaren voor de Rijenaren lijkt bijna op discriminatie (komt in andere steden op allerlei wijzen voor).

    Concluderend,toch nog een groot deel van de burgers zijn niet op de hoogte van de ware feiten en koesteren een romantisch beeld, geven evemin blijk van mededogen wat betreft de mensen die onder het lawaai lijden.

    Ik zou willen voorstellen in weekkrant ofop andere wijzede ogen van burgers te openen. Tot dusver hebben zij toch nog een voorname vinger in de pap. Vooral via de gemeenteraad (verkiezingen)
    N.B. Het winkelcentrum bestond al voor de uitbreiding van de vliegbasis en niet als gevolg van….Zelf ben ik in 1986 begonnen te pleiten voor een vestiging van A.H.in Rijen.
    Groeten, Wil

    Antwoord
  • Jet de Kuijer
    23 september 2009

    Goede zet van SP om de aandacht voor het Brabantse luchtvaartprobleem landelijk onder de aandacht te brengen.
    Het probleem is er wel degelijk alleen hebben klagers niet zo’n beste status. Je mag best opkomen voor je standpunt maar wordt dan toch al snel als lastig betiteld. Met wat verdraagzaamheid van iedereen kunnen we ook een heel eind komen. Wat mij betreft zouden we helemaal geen luchtmacht hebben, maar ik snap ook dat er mensen hun brood mee verdienen en dat het geen realistische opsteling zou zijn om te roepen dat alle bases maar gesloten moeten worden. Wel denk ik dat je van een goede e naatschappelijk betrokken buur mag verwachten dat men rekening houdt met de omgeving. Daar ligt bij de luchtmachtbasis Gilze-Rijen een extra verzwaring, de basis is zowat ingegroeid in de bewoning en dat vergt extra veel van de inzet van de basis. Mensen moeten na 22.00 uur vrij zijn om op te blijven of te gaan slapen onafhankelijk van allerlei buitenactiviteiten. Met wat goede wil moeten de vliegers kunnen trainen zonder dat de hele omgeving er letterlijk van wakker ligt of zich onveilig voelt door al die vliegbewegingen.

    Antwoord

Rotterdammer. Actief voor Stichting Untenu. Schrijft over LHBTQIA+, hiv & een groene, inclusieve samenleving. En over Lola natuurlijk.

Tweets by ronvanzeeland

Inschrijven op nieuwsbrieven

Je ontvangt bericht op zondag (weekoverzicht) of bij elk nieuw blog over hiv-aids en/of Zuidoost-Azië.

Selecteer lijst(en):

Controleer je inbox of spammap om je abonnement te bevestigen.

Untenu

Categorieën

  • Algemeen
  • Azië
  • Brabant
  • Brussel
  • Cambodja
  • Geschiedenis
  • Hiv-aids
  • Kunst, Cultuur, Taal
  • LHBTQIA+
  • Media
  • Natuur & Milieu
  • Poes
  • Politiek
  • Rotterdam
  • Untenu
  • Vegan

Laatste reacties

  • Henk op Nieuws uit Cambodja & Zuidoost-Azië
  • Ton de Coster op Zeldzame (kraak-) cicade in Rotterdam
  • Tily op Aids: pioniers in Rotterdam
  • Jan Geerink op Roze Zaterdag – Rotterdam Pride
  • Ron van Zeeland op “Gratis!” Zei de Syrische barbier.

Archief

  • ZKV
  • Poes Lola
  • Over mij
    • Contact
  • In de media
    • Media 1987-1989
    • Media 1990
    • Media 1991
    • Media 1992-1993
    • Media 1994-1996
    • Media 1997-1998
    • Media 1999
    • Media 2000-2002
    • Media 2003-2006
    • Media 2007
    • Media 2008
    • Media 2009
    • Media 2010
    • Media 2011
    • Media 2012
    • Media 2013 – 2015
    • Media 2016-2017
    • Media 2018 – 2022
  • Dossiers
    • De affaire Delfshaven – homo weggepest.
    • Cambodja – politieke ontwikkelingen
    • Hiv & AIN/anuskanker
    • Hiv & osteoporose en -necrose
    • Hiv-genezing
Copyrights © 2018 BUZZBLOGPRO. All Rights Reserved.